уторак, 26. март 2013.

REAGOVANJE

Stručni konsultant i dizajner Dejan Minić

10 коментара:

Miroslav Cvetković је рекао...

Kad je Slavko napisao da Dejanov rebus daje puno ideja za reagovanja, prva stvar koja mi je pala na pamet je bila: PRESA PUNA LIMA (ja sam mašinac, dobro poznajem i prese i ostale mašine za obradu metala, a i poluproizvode za mašinsku proizvodnju - radio sam 20 godina u Mašinskoj industriji Niš. Ali, pošto ne volim baš previše rebuse koji se završavaju na ovaj način (Lima - lima) nisam poslao reagovanje.

Slavko Bovan је рекао...

Ne diraj nam snajku :)

Milan S. је рекао...

@em ce na kvadrat
Meni "Lima"/"lima" nije nikakav problem jer jedno s drugim nemaju nikakve veze. U ovom slučaju čak, iako su oba imenice, osnovni oblici im uopšte nisu isti ("Lima"/"lim"). Pozdravljam reakciju!

Miroslav Cvetković је рекао...

Meni jeste: nekada nije bilo dozvoljeno mešati slikovne i slovne rebuse, glagolske radnje i imenice... zašto bi sada mešali obične i sinonimne rebuse - da bi se po svaku cenu završio neki rebus. I sve te podvrste: obratni dvostruki spuneristički rebus ispuštaljka dodavaljka sa trostrukim slovoskokom (karikiram)... Da li to, osim dvojice-trojice rešavača koji su istovremeno i sastavljači uopšte nekoga zanima i da li uopšte razume šta je autor hteo da kaže?
Isto je i sa sitnim zagonetkama - ima ih 300 vrsta, a normalan rešavač može svariti desetak.
Često se osuje paljba na autore koji koriste isti koren u slovnim rebusima, a isti ti kritičari sebi dozvoljavaju, po meni, dosta "pesničke slobode".

Slavko Bovan је рекао...

Miroslave, zar ti nedavno nisi imao PAS (Morski) i PAS (Ski)?

Meni to nije smetalo, a pogotovo mi ne smeta lim - LIMA (koga lima).

Dejan Minić је рекао...

Ili DIG ME SEKIRA (dugme, sekira)...ili PRIMIRIO SE NAPETI NIKOLA, pre nekoliko dana kod Baneta ,a pritom je maksimalno iskritikovao predlog PRI. To je licemerje, nazovimo to pravim imenom, plus malicioznost, cepidlačenje, džangrizavost, pa i bezobrazluk.

Miroslav Cvetković је рекао...

Ski pas je sintagma, a pas samo deo te sintagme.

Dig (dug) me sekira je moj rebus od pre 20 godina, Primirio se napeti Nikola sam namerno sastavio i poslao Banetu, pa nekoliko dana očekivao reakciju... nije je bilo, ali evo - stiže! Znam da odavno bole ekser i klin, malanje tora i još neke moje dobronamerne kritike. Kad bolje razmislim nije se ni mogla očekivati drugačija reakcija. A tu je i više nego pogrešna podrška blogogazde u nekoliko situacija...

Slavko Bovan је рекао...

Nepotrebna nervoza.

Samo rekoh kao meni ne smeta lima (padež) i Lima, kao što mi nije smetalo ni pas (morski) i ski (pas).

Ti misliš da ne valja prvo. To je tvoje pravo.
Jedino rekoh da onda, po toj logici, ne bi valjalo ni drugo (a to si objavio).

O ukusima ne vrijedi raspravljati, ali uvijek sam skloniji fleksibilnosti, makar na ovakvim okupljalištima.

Ona sekira koje "ne sekira", isto tako, na ovim mjestima može da prođe, pa makar to dovelo do toga da "samo 5 odsto rebusa valja" (citat!).

Ako bih ovaj blog bio namjenjen samo (zagriženim) enigmatima, odmah bih mogao da "zatvorim radnju". MALO NAS JE!
Dakle, blog je namjenjen širokoj i raznovrsnoj publici.

Neka bira svah šta voli, neka mu se ne sviđa ono što ne voli...

Milan S. је рекао...

@em ce na kvadrat

Ne razumem ono - "zašto bi sada mešali obične i sinonimne rebuse?". Mislili ste na homonimne? Kako sam ja to shvatio, rebus je homonimni ako su sve reči iz postavke i rešenja homonimi ("Radio bih"), a ako nisu, onda nije i nema razloga da se neka reč iz postavke po pojavnom obliku ne podudari s nekom iz rešenja - dogod nemaju zajednički koren. Još i ako su različiti gramatički oblici ili različite vrste reči - apsolutno nikakav problem.

>>I sve te podvrste: obratni dvostruki spuneristički rebus ispuštaljka dodavaljka sa trostrukim slovoskokom (karikiram)...

S ovim se, moram da kažem, potpuno slažem. Izbegavam sve što ima više od jedne modifikacije u odnosu na klasični rebus, osim nekih egzibicionih kombinacija, kao onaj Milinov homonimni zapovedni "Peri pripali obori". Verujem da ih i većina drugih rešavača izbegava (što ne znači da ponekad ne sastavim poneki povratni obratni...) Mislim da treba tragati za suštinski novim formama, a ne kombinovati postojeće preko mere.

>>DUG ME SEKIRA, PRIMIRIO SE NAPETI NIKOLA...

Kako ja to vidim, ovo prvo je zajednički koren, i to stravičan - i još se radi o homonimima... A i ovo drugo, ne mnogo manje ozbiljno. Prvo ne bih objavio nigde i nikad, a drugo možda ako prilika zahteva (npr. reagovanje, aktuelnost...)

Znam da odavno bole ekser i klin, malanje tora...

Dobro, ono jeste bio ekser - ko radi taj i greši. Ali molim vas, u čemu je problem sa malanjem tora - zašto tor ne bi mogao da se mala?! Tor je, pored prostora unutar ograde - i sama ograda, i ta vaša kritika i da je bila dobronamerna ne stoji.

>>SLAB U DOMAĆIM ZADACIMA

Ništa toliko ozbiljno da bi zahtevalo onakvu reakciju. Jeste, šteta je što je rešenje pridevska sintagma (to se moglo rešiti npr. sa "peraje s labudom..." -> "Pera je slab u"...), i jeste da ako je "nešto PO nečemu" onda bi to prvo trebalo da stoji u množini (bar mi se na prvu loptu čini) - ali najbolja kritika na rebuse za koje smatrate da nisu dobri jeste da napravite nešto bolje. Takođe, nije kao da ste platili nešto pa da za svoj novac zahtevate vama zadovoljavajući nivo enigmatskih sadržaja. Kvalitet ovde funkcioniše na principu koliko ko ume i može - pa ako umete i možete, izvolite.

Miroslav Cvetković је рекао...

@Milan S.
"Ne razumem ono - "zašto bi sada mešali obične i sinonimne rebuse?". Mislili ste na homonimne?"

Da, greška.