понедељак, 22. јул 2013.

ŽIVKOVIĆ U NOVINAMA

Jedna od tri fotografije objavljene uz tekst
Danas mi je stiglo pismo od kolege Miroslava Živkovića iz Jagodine, u kojem je, uz pohvale za ovaj blog, bila i stranica (cela stranica) iz lista "Naš put" od 17.07.2013. pod naslovom "ZALJUBLJENIK U CRNO-BELA POLJA". 
Već sam nekoliko puta kazao, a evo da ponovim - Svaka promocija enigmatike i enigmata me baš razveseli. U tekstu me najviše impresionirao podatak da kolega Živković u svojoj zbirci ima 1.130 raznih enigmatskih listova iz 51 zemlje. (Od evropskih zemalja nisu zastupljene samo Monako, Lihtenštajn i San Marino).

Celi tekst možete pročitati na sajtu lista, na strani 9, a link se nalazi ovde: NAŠ PUT

18 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Fotografija je sa Susreta u Kragujevcu, a fotograf je (čini mi se) Jovan Nedić.

Belirac је рекао...

Pa tekst se ne može pročitati, vjerovatno zato da se kupe novine. Hoće li kasnije rezolucija biti bolja?

Slavko Bovan је рекао...

Nemam neophodnu opremu da prikačim skenirani tekst. Valjda će se uskoro tekst pojaviti na sajtu u čitljivijoj varijanti.

Slavko Bovan је рекао...

Živković u novinama

Slavko Bovan је рекао...

Na gornjem linku je tekst!

Ilija Đurković је рекао...

Impresivna kolekcija u koju je Miroslav utkao godine ljubavi prema enigmatici i dosta finansijskih sredstava. Malo je obeshrabrujuće za mene koji sam na početku kolekcionarske karijere i ukupan broj časopisa koje posjedujem ne predstavlja ni trećinu od broja različitih časopisa koje ima Miroslav. Ali vrijeme je preda mnom.
Broj radova koje je Miroslav objavio u časopisima nije na prvi pogled veliki, ali poznajući njegov opus i vrste zagonetki koje je publikovao (među kojima je veliki broj noviteta), zaslužuje poštovanje i mjesto u antologijama.
Posebna priča su njegovi tekstovi iz teorije i istorije enigmatike, i ostali slični prilozi koji su cijenjeni na širim prostorima.
O njegovoj skromnosti najbolje govori što je pored svih ovih enigmatskih dostignuća rekao da ne zaslužuje nagradu za životno djelo, ali su mu je na kraju ipak dodijelili.
Veliko poštovanje Miroslavu!

Анониман је рекао...

O Miroslavu je pisao i MAGAZIN, nedeljni dodatak Politike, pre jedno mesec dana.
Pozdrav Slovarimu
Lozničanin

Slavko Bovan је рекао...

Svakako da enigmati poput Živkovića daju značajan doprinos našoj i svjetskoj enigmatici. S pravom je od ESS-a u Kragujevcu dobio nagradu za životno djelo.

Ovih dana "Feniks" (Rijeka) objavio je niz zanimljivih tekstova MŽ posvećenih 100. rođendanu kraljice zagonetaka.

Миле Јанковић је рекао...

"Ukrštenice mogu da se rade i kompjuterski, ali su malo cenjene, jer ne dolazi do izražaja kreativnost i sposobnost."

Jak si mi ti laureat kada ovako nešto izjaviš.

Slavko Bovan је рекао...

Mile, složićemo se da svi imaju pravo na svoje mišljenje.

Ponavljam, smatram da je Živković, svakako, zaslužio priznanje ESS-a.

Миле Јанковић је рекао...

Nisam rekao da nije zaslužio, već da je njegova izjava nije u stilu dobitnika nagrade, sada još da me ubedi da se u Njujork Tajmsu ukrštenice rade bez upotrebe kompjuterskog programa (okačio Lojanica jedan lik ukrštenice na sajt ESS-a).

Миле Јанковић је рекао...

Evo kupih u CG crnogorski enigmatski časopis "Mini Rubikus". Pošto u impresumu piše da je to specijalno izdanje časopisa "Rubikus", pretpostavljam da i on izlazi, ali ga nisam našao na kioscima.

Бранислав Никић је рекао...

Pozdrav dragom kolegi Miroslavu i čestitke za impresivnu zbirku stranih časopisa. Moram da se pohvalim da sam i ja imao skromno učešće u toj zbirci jer smo se pre desetak godina malo razmenjivali s onim što sam imao. Nedavno sam mu
poslao i nekoliko primeraka enigmatskih časopisa koje sam kupio na mom putovanju do Praga.

Unknown је рекао...

Ja sam takođe skupljač enigmatskih časopisa. U ovom trenutku ne znam točan broj različitih časopisa, imam samo podatak, da su iz 36 (uslovno 37) država iz svih kontinenata sem Afrike. Po mojoj oceni je negde oko 300 do 400 različitih naslova. Imao sam još neke izvode, ali sam u poplavi pre četiri godine izgubio popriličan broj. Zadnja dva primjerka sam dobio juče iz Australije (samo kriptogramne ukrštenice) i iz Danske. Ako bude sve realizovano kako je dogovoreno trebao bih do kraja ljeta dobiti još časopise iz Moldavije, Islanda, Belorusije i Indije. Onaj uslovni broj 37 se odnosi na Crnu goru, jer nemam nikakav časopis, imam samo samostalni enigmatski prilog iz dnevnih novina.
Pri tome moram izreči i javnu zahvalu kolegama, koji su mi pomogli pri skupljanju časopisa. Ne navodih ih, da ne bi koga zabarovaio ali oni znadu koga mislim. Nije ih malo ni među posetiocima bloga.
Ako koga zanima stavljam i link do članka iz ljubljanskog Dela (2.2.2013) gde je objavljen članak o mom seminaru na Univerzitetu za treću životnu dob, gde vodim seminar na temu enigmatike. Na žalost nemam prevoda sa slovenačkog.
http://img694.imageshack.us/img694/1507/scan1792115x3200.jpg

Štefan Markovič

Slavko Bovan је рекао...

Hvala Štefane.
Informacija o seminaru (stranica iz Dela) objavljena u posebnom postu.

Миле Јанковић је рекао...

Upravo kupih i "AS RUBIKUS", izgleda da tih Rubikusa ima dosta, još nisam naišao na osnovno izdanje "Rubikus". Možda Ilija zna koliko ima časopisa u izdanju "Rubikus".

Slavko Bovan је рекао...

Opaaa. Mile se brčka na Jadranu. Prijatanodmor, želim!

Baš sam se pitao ko su ovi Crnogorci koje svakodnevno bilježim kao posjetioce, pored PODGORICA, MONTENEGRO (Ilija!)

Unknown је рекао...

Ja sam primijetio 3-4 različita izdanja ovog časopisa, ali ga nijesam kupovao pa nemam tačnu informaciju koliko izdanja postoji. Ispitaću ovih dana pa ću objaviti. Mile, prijatan odmor u CG i javi se ako prolaziš kroz Podgoricu!