понедељак, 25. мај 2015.

REČ PO RIJEČ(902)



FILADENDRON
Filadendron je dekorativna biljka tropskih predela, dobro poznata i vrlo raširena sobna biljka, koja se gaji u saksiji. Rod Filadendrona sadrži tridesetak vrsta zimzelenih tropskih biljka sa ostrva Zapadna Indija i iz Centralne Amerike. Jedno od narodnih imena je meksički hlebovac, potiče odatle što plod filedendrona sadrži jestivo tkivo oko semena. Filadendron se gaji zbog svog dekorativnog lišća i lepo odnegovanih vazdušnih žila. Ne voli jako svetlo, pa zato može da uspeva i na nešto tamnijem, ali ne i na sasvim mračnom mestu.

6 коментара:

Belirac је рекао...

Ne naziva li se ova biljka filOdendron?

Slavko Bovan је рекао...

Naziva!
Upravo mi je bio i cilj da se povede diskusija na ovu temu. Naime, nalazim zabilježeno i jedno i drugo.

ljubica bilalovic је рекао...


Filodendron se piše a čita se faladendron. :)

Ne šalim se. U križaljku je uvijek upišem isparvno a izgovaram je naopako da ljudi znaju o čemu govorim. :)

Gojko је рекао...

Ako je "A" onda bi mogao rebus:
FIL , ADEN ,DRON

Slavko Bovan је рекао...

VIDI REBUSANJE 1138

Slavko Bovan је рекао...

Kao što rekoh, ovo je ovako ubačeno namjerno. Znam ja da bi trebalo da je je (jedino) ispravno FILODENDRON, ali kada sam poodavno ubaciovao rebus M.B.Babovića (koji je sada sastavio i Gojko) provjeravao sam po knjigama, i naišao sam i na filadendron. Odmah zabilježih da ovo ubacim u ovu rubriku, pa da malo prodivanimo po ovom pitanju.