субота, 29. август 2015.

AFRIČKI LIST

Piše: Štefan Markovič
Već duže vreme sam želeo svuju zbirku inostranih enigmatskih časopisa obogatiti sa časopisom iz Afrike. Na žalost, do danas mi je to bila samo želja, iako je recimo pre par godina živela šest meseci u Ruandi, ali tamo nisu poznavali enigmatike. Nisam bio iznenađen, da nije bilo lokalnih časopisa, ali da nije bilo recimo belgijskih, jer je Ruanda bila nekadašnja belgijska kolonija i dandanas živi tamo velika belgijska kolonija i gospodarske veze su najjače sa Belgijom.
Ali danas sam dobio časopis PUZZLE TIME (ja bih preveo "Vreme za ukrštenicu"), koji izlazi u Južnoafričkoj republici. Cena mu je 25 randa (koliko je to u nekoj nama bližoj valuti još nisam uspeo definisati). Jezik je engleski te iz toga proizlazi, da su zagonetke istog tipa kao i u ostalim zemljama engleskog govornog područja i nekadašnjih britanskih kolonija. Na sto stranica je 140 zagonetki, najviše skandinavki i njihove varijante osmerosmerke (Word search). Ima i manji broj drugih vrsta. Nešto je i zagonetki sa brojkama. Pronašao sam zagonetku, koju nazivajo Word wheel (ja bih doslovce preveo kao  Reč točak), gde od zadatih devet slova treba sastaviti što više reči pri čemu treba u svakoj reči biti srednje slovo. Iz svih devet slova je moguće sastaviti barem jednu reč sa svih devet slova. Nešto slično sam već negde video, ali bih morao pretražiti svu arhivu, da utvrdim gde. Naslovnica je u koloru, dok su unatrašnje strane u dve boje (crna i crvena). Štampa je bolja nego u mnogim evropskim časopisima.  Autori nisu potpisani, pretpostavljam, da je kompjutorska izrada.
Ovim listom  imam pokrivene sve naseljene kontinente.

2 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Lijepo je čuti da neko ima ovako bogatu zbirku enigmatskih časopisa. Sutra u 14.00 biće jedan posta sa sličnom temom (Miroslav Živković).

Miroslav Cvetković је рекао...

25 randa je oko 200 dinara (RSD) = 1,66 eura.